Návrat Lucie 2014

06.06.2014 18:10

Občas se stane, že si člověk, ač se cítí stále mlád, je náhle konfrontován s realitou, že už nepatří mezi ty úplně nejmladší. Připomnělo mi to mj., když jsem se s pár svými žáky bavil o tom, co kdo poslouchá a samozřejmě padla otázka i na to, jaká hudba se líbí mě. Stačilo už jen několik prvních slov: „Tak s přítelkyní máme hodně rádi Lucii…“ a hned přišel nelítostný direkt: „Lucie? To poslouchaj naši rodiče…“ Uvědomil jsem si při těch slovech, jak čas letí, nejenom mě, ale i od chvíle, kdy tahle výjimečná skupina vystupovala naposledy pohromadě. A proto, když bylo ohlášeno, že se v roce 2014 uskuteční několik koncertů, při kterých povstane legenda jako bájný Fénix z popela, věděl jsem, že určitě nebudu chybět v hledišti. O lístky panoval zájem úměrný dlouholeté odmlce i někdejší popularitě skupiny, takže se mi povedlo ukořistit místa až do brněnské haly Rondo, kde obvykle svádějí tuhé boje hokejisté místní Komety. Stejně jako na jejich klání, i 4. června 2014 praskala aréna ve švech a užívala si parádní jízdu. Kapela slibovala, že zazní všechny zásadní písně pro její tvorbu, což byl už v počátku nedosažitelný cíl, neměla-li hrát až do brzkých ranních hodin a ještě dál. Přesto se nakonec do dvou hodin povedlo vtěsnat ohromné množství skvělé hudby, zazněly písně jako Zkamenělý dítě, Sen, Medvídek, Dotknu se ohně, Panic, Oheň, Pohyby či Šrouby do hlavy.